keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Hitaasti


Opin rakastamaan elämää aina enemmän ja ehdottomammin. Se antaa niin paljon, kun sille on avoin. Mitä kauemmin elän, sen vähemmän annan asioiden suistaa mua raiteilleen. Olen varmempi itsestäni ja tekemisistäni, vaikka muut niitä joskus arvostelisivatkin, tai asiat eivät menisi niinkuin toivoo. Jotain kaikesta aina kuitenkin oppii. Tämä elämä on minun. Minun täytyy löytää oma tieni, muuten elämä on vain jäljittelyä.

Mielessäni on paljon synkkyyttäkin, niinkuin jossain määrin kaikilla. Olen kuitenkin hyväksynyt sen. Jos en keskity erottelemaan hyviä ja huonoja puoliani, en ole mitään niistä, vaan nousen niiden yläpuolelle. Joskus eläminen tuntuu raskaalta, mutta sitä pääsee takaisin huipulle. Ja huipulla pitää nauttia siitä kaiken edestä. Olen sinut katoavaisuuden kanssa ja vain kiitollinen kaikesta mitä saan.

Yritän nauttia joka päivä pienistä asioista. Siitä kun taittaa pään taakse ja katselee pilvien liikettä, irtaantuu hetkeksi kaikesta muusta, siitä kun paljaat varpaat aistivat maan, auringosta ja sateesta iholla, järvistä ja kissoista ja hymyistä ja kastanjapuista ja kosketuksista.















8 kommenttia:

  1. Niin ihana teksti ja ihania kuvia, kuten aina <3 oon kanssa huomannut, että vanhetessa oppii hyväksymään asiat ilman turhaa häpeää ja pahaa mleltä. Ystävät tulee ja menee, koulupaikkaa ei irtoa, mutta aina löytyy onnellisia asioita elämästä. :--)

    VastaaPoista
  2. Minäkin yritän! Ihan tietoisesti! Aina kun huomaa valuvansa sellaiseen ankeuteen, niin mietin, että mikäs just nyt olis hyvin ja aina löytyy monta juttua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Niimpä, pitää keskittyä tähän hetkeen

      Poista
  3. Miten nämä tekstit aina kolahtavatkin niin hyvin! Minäkin yritän tässä kovasti olla matkalla jotenkin eheämmäksi persoonaksi ja jättää kaiken turhan stressailun taakse. Välillä toki on niitä oikeastikin huonoja päiviä, mutta pyrin pääsemään kaiken maailman vaatekaappikriiseistä yms. ohi. Ja paljon on kuitenkin niitä asioita joista on syytä olla onnellinen :)

    VastaaPoista
  4. Tämä sinun blogi on kyllä oikea inspiraatiopommi, olet upea ja niin on tuo telttapaikkakin <3

    VastaaPoista