sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

Suvaitsevaisuudesta

Elän pienessä kuplassa, sillä ystäväni ovat hyvin avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä. Suomeen ja maailmaan mahtuu edelleen kuitenkin älytön määrä ennakkoluuloja, joita olen itsekin saanut teini-ikäisestä asti kohdata mm. ulkonäköni vuoksi. Kuitenkin sukupolvi sukupolvelta onneksi liikutaan suvaitsevaisempaan suuntaan. 




Tällainen oli Pride -puistojuhlan asuni. Tuunasin vanhasta mekosta, joka ei makkarankuorimallissaan enää miellyttänyt, tuon paljettitakin (puistojuhlassa se oli päälläni vielä viimeistelemättömänä, mutta paljetit kyllä hämäsivät tarpeeksi hyvin ettei sitä juurikaan huomannut) ja teen lopusta vielä hameen.


Köysitaiteilija Tinttu Henttonen teki meille täydellisesti väreihin mätsäävät rakkauden solmut!



Minä olen vihervassarisuvakki, bi-seksuaali, feministi, introvertti, erityisherkkä haahuilija.

Olen tatuoitu, lävistetty, värikkäällä takkutukalla varustettu hippiäinen. En sheivaa jalkojani, tykkään meikata välillä, joskus en, tykkään poseerata kuvissa, välillä ilman rihman kiertämää - mitä sitten? On lyhytnäköistä tuomita ihmistä ulkonäön tai kuvien, taikka uskonnon, seksuaalisuuden tai taustan perusteella. Se miten koristelen itseäni kertoo vain esteettisestä silmästäni, ei mistään muusta. Tärkeintähän on, että oma ulkonäköni miellyttää minua itseäni. Minulla ei ole velvollisuutta olla kaunis tai helposti sulatettavan näköinen tai käyttäytyä tietyllä tapaa sukupuoleni vuoksi. Minä päätän omasta kehostani.

Vaikka jonkun ulkonäkö tai mieltymykset eivät itseään viehättäisi, on meillä kaikilla oikeus ilmaista itseämme kuten haluamme ja velvollisuus antaa muiden ihmisten olla rauhassa mitä ovat. Miten paljon kauniimpi tämä maailma vielä olisi, jos ei olisi toisiin ihmisiin kohdistuvaa pelkoa, vihaa ja epäluuloa. Jos kaikki olisivat omia itsejään ja se olisi ok. 

Rakkaus on rakkautta.

Minä olen minä.

5 kommenttia:

  1. Sun asukokonaisuudet on tosi hauskoja ja kivoja aina. Niissä on värien ja muotojen lisäksi kiinnostavia eri tekstuureja. I love it. Ite merkinnästä sen verran, että kaikkeen vaan iso KYLLÄ! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, kiva huomio! Tulin iloiseksi kommentistasi <3 ihanaa jee :)

      Poista
  2. !! Miekin elän kuplassa, koska aina unohdan, että ai niin, ei kaikki ajattelekaan näin ja sit tulen vähän surulliseksi.

    VastaaPoista